دسته‌بندی نشده

همه چیز در مورد آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران

دیجیتال مارکتینگ مدیران

جهش ناگهانی و فوق العاده ای که در چند سال اخیر در دنیای کسب و کارها رخ داد کم از بیگ بنگ نبود! کسب و کارهای زیادی به دلیل مقاومت در برابر این جهش از چرخه رقابت حذف شدند. گسترش فضای مجازی و استقبال مخاطبین از کسب و کارهای آنلاین باعث شد مدیران نتوانند به استراتژی های سابق خود ادامه دهند. در این نقطه بود که اولین جرقه های آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران شکل گرفت. دنیای کسب و کارهای امروزی یک دنیای رسانه محور است. حتی کم و زیاد کردن یک جمله در محتوای شما می تواند میزان فروش را تحت تاثیر قرار دهد. در چنین دنیایی مدیران نمی توانند چشم به روی مبحث مهمی مانند دیجیتال مارکتینگ ببندند.

آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران؛ راهی برای فتح قله های شکوفایی.
آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران؛ راهی برای فتح قله های شکوفایی.

آیا آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران ضروری است؟

در دنیایی که حتی پرداخت قبض برق و آب در بستر اینترنت صورت می گیرد، چگونه می توان آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران را بی اهمیت دانست؟ بازاریابی به شیوه های سنتی دیگر در دنیای امروز جواب نمی دهد. شیوه های سنتی بازاریابی برابر است با دور ریختن پول. دیجیتال مارکتینگ در واقع تلفیقی از مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغات است، البته با استفاده از ابزارهای دیجیتال. در دنیای امروز تبلیغات در اینستاگرام و یوتیوب جای خود را به پخش کردن تراکت در خیابان و بیلبوردهای غول پیکر تبلیغاتی داده است. سبک و سیاق جذب مشتری در چنین دنیایی متفاوت از گذشته است و به همین جهت مدیران باید دانش خود را برای جذب مخاطبین بالقوه و تدوین یک استراتژی قوی آپدیت کنند. در نتیجه باید بگوییم که آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران یکی از ضرورت های اساسی برای موفق شدن است. آن هم در میان حجم وسیعی از بمباران دیتاهایی که هر روز نصیب کاربرهای فضای مجازی می شود.

آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران این امکان را برای مدیران ایجاد کرده تا بتوانند با استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند سئو و سوشال مارکتینگ، یک استراتژی قوی برای بازاریابی تدوین کنند. ابزارهایی که بی توجهی به آن ها برابر است با امضا کردن نامه شکست کسب و کارتان.

ضرورت دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز.
ضرورت دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز.

اهمیت نظارت در آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران

آنچه که در آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران مورد توجه ویژه قرار دارد، شیوه نظارت بر فرآیند دیجیتال مارکتینگ است. شما به عنوان یک سرپرست دیجیتال مارکتینگ قرار نیست اصول حرفه ای سئو را بدانید و یا کدنویسی بلد باشید. همچنین قرار نیست شیوه راه اندازی کمپین های ادوردز و الفبای آن را بدانید. آنچه که از یک سرپرست بازاریابی دیجیتال انتظار می رود این است که بتواند فرآیندهای مربوط به این حوزه را تحت نظارت داشته باشد. هدایت کردن بودجه تبلیغاتی به سمت و سوی درست، آشنایی با شیوه های موثر تبلیغات، آشنایی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و شناخت مهارت های لازم همگی در دوره آموزش سرپرست دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران گنجانده شده است. بنابراین شما به عنوان یک مدیر حرفه ای می آموزید که شیوه موثر و بهینه برای پهلو گرفتن کشتی بزرگ کسب و کارتان در ساحل موفقیت چگونه است.

آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران آموزش چیزی فراتر از سئو است

برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران همان آموزش سئو است. در حالی که یک مدیر یا سرپرست دیجیتال مارکتینگ علاوه بر استفاده از ابزاری به نام سئو از ابزارهای دیگری مانند بازاریابی ایمیلی، کمپین تبلیغاتی، موبایل مارکتینگ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی وایرال و بازاریابی از طریق اپلیکیشن و تبلیغات رسانه ای نیز استفاده می کند.

مدیر دیجیتال مارکتینگ قادر است میزان تحقق اهداف بازاریابی را بررسی کند. تحلیل بازخوردهای کاربران، تحلیل رفتار مشتری و تحلیل میزان رضایت از محصول توسط مدیر دیجیتال مارکتینگ انجام می شود و نتیجه این تحلیل ها به تدوین یک استراتژی قوی تر برای بازاریابی و تبلیغات منجر خواهد شد. این دقیقا همان چیزی است که در خلال آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران بدان پرداخته می شود. در مارکتینگ به روش سنتی هیچ کدام از این اهداف محقق نخواهند شد، چرا که اساسا دسترسی به خروجی ها و تحلیل آن ها بسیار دشوار و حتی غیر ممکن است.

دیجیتال مارکتینگ چیزی فراتر از سئو است.
دیجیتال مارکتینگ چیزی فراتر از سئو است.

چرا مدیران باید سراغ آموزش دیجیتال مارکتینگ بروند؟

اگر کسب و کار را یک هرم در نظر بگیریم، مدیران در راس این هرم هستند و تصمیمات حیاتی و مهم توسط آن ها گرفته می شود. در حقیقت سرنوشت یک کسب و کار در دستان پر قدرت مدیران است. یک تصمیم درست و به جا می تواند کسب و کار را به قله های شکوفایی برساند و در صورت اشتباه بودن آن را به قعر چاه بکشاند. بنابراین آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران یک ضرورت غیر قابل انکار است.

تا زمانی که مدیران از جامعه هدف مخاطبان آگاهی نداشته باشند، کارآمدترین روش های تبلیغاتی را نشناسند، نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود را ندانند، قدرت تحلیل رقبا را نداشته باشند و از چشم انداز مارکت آگاهی نداشته باشند، آش همان است و کاسه همان. به همین دلیل است که امروزه روز تاکید زیادی روی آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران وجود دارد.

مهمترین ابزارهای آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران

در آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران به ابزارهای مختلفی پرداخته می شود. بدون این ابزارها مدیران قادر به قدم برداشتن در مسیر درست نیستند. از جمله این ابزارها می توان به این موارد اشاره کرد:

ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ.
ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ.
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO). با استفاده از این ابزار می توان شانس دیده شدن سریعتر محتوا توسط مخاطبان را بالا برد.
  • بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM). با استفاده از این ابزار می توان محتوای مربوط به کسب و کار را در کنار محتواهای پر بازدید قرار داد.
  • بازاریابی محتوایی (Content Marketing). با استفاده از این ابزار می توان مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کرد.
  • بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing). این ابزار روشن کننده اولین جرقه بین مخاطب و صاحب کسب و کار است.
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Marketing). این ابزار کمک می کند تا بتوانید کسب و کارتان را در شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام و تلگرام معرفی کنید و مخاطبان جدیدی را از این طریق جذب نمایید.
  • استراتژی محتوا (Content Strategy). با استفاده از این ابزار می توان از طریق تولید محتوا جریانی از مخاطبان را به سمت کسب و کار سرازیر کرد.
  • بازاریابی توسط اینفلوئنسرها (Influencer Marketing). این ابزار روشی برای معرفی کسب و کار توسط بلاگر ها و افراد مشهور و تاثیرگذار در فضای مجازی است.
تاثیر بازاریابی توسط اینفلوئنسرها در موفقیت کسب و کار.
  • تبلیغات کلیکی (Payment Per Click). با استفاده از این ابزار می توان تبلیغات کسب و کار را روی یک سایت پر بازدید نمایش داد. به ازای هر کلیک که روی تبلیغ شما می شود باید هزینه ای به مدیر سایت پرداخت کنید.
  • تبلیغات بنری (Banner Advertising). این بنر با بنرهایی که در سطح خیابان ها دیده می شود کمی فرق دارد. با این ابزار می توان یک بنر دیجیتالی در وبسایت های پر بازدید نمایش داد. این وبسایت ها حکم همان خیابان های پر تردد در سطح شهر را دارند که میزبان بیلبوردها می شوند.
  • بازاریابی ویروسی (Viral Marketing). این ابزار به صورت نامحسوس نام برند شما را بر سر زبان ها می اندازد. در واقع نوعی تکنیک بازاریابی دهان به دهان است.
  • تبلیغات همسان (Native Advertising). با این ابزار کسب و کار شما به یک اسپانسر مجازی تبدیل می شود و تبلیغات تان لابلای محتوای میزبان نمایش داده می شود.
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing). این ابزار حکایت از همان ایمیل های تبلیغاتی دارد که لابلای ایمیل های دیگر به شما نمایش داده می شود.
  • بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing). با استفاده از این ابزار می توان تبلیغات را به صورت برنامه ریزی شده به مخاطبان هدف نمایش داد.
  • تکنیک مشارکت در فروش (Affiliate Marketing). با استفاده از این ابزار می توانید هزاران فروشنده فعال در سراسر دنیا داشته باشید که به ازای فروش هر کدام از محصولات شما پورسانت می گیرند.

همگام شدن با تغییرات دنیای دیجیتال در آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران

یکی از مهمترین مواردی که در آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران بدان پرداخته می شود، شیوه همگام شدن با تغییرات دنیای دیجیتال است. دنیای دیجیتال یک دنیای پویا با تغییرات لحظه ای است. برای همگام شدن با این جهان باید سرعت تان را بالا ببرد و انعطاف پذیری زیادی از خود نشان دهید. در آموزش سرپرست دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران، شیوه همگام شدن با تغییرات دنیای دیجیتال و تحلیل افق های آینده مورد بررسی قرار می گیرند. طراحی یک استراتژی قوی، پویا و منعطف اصلی ترین وظیفه سرپرست دیجیتال مارکتینگ است.

در آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران به مدیران آموزش داده می شود که چگونه باید داده های آماری را تحلیل کنند و از دل این تحلیل ها یک استراتژی بیرون بکشند. تحلیل دائم فیدبک ها، ارزیابی میزان موفق بودن استراتژی، به کارگیری صحیح ابزارهای تبلیغاتی و اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ همگی از وظایف مهم یک سرپرست دیجیتال مارکتینگ می باشد.

ضرورت انعطاف پذیری در دیجیتال مارکتینگ.
ضرورت انعطاف پذیری در دیجیتال مارکتینگ.

کلام پایانی

هدف از آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران، تربیت و آموزش مدیرانی است که بتوانند با نگاهی آینده نگرانه و یک تفکر استراتژیک ابزارهای بازاریابی را به کار گیرند و موجبات رشد و پیشرفت کسب و کار را فراهم کنند. آداپته شدن با دنیای دیجیتال از ملزومات کسب و کارهای امروزی است و این مهم به عهده سرپرست دیجیتال مارکتینگ می باشد. سرپرست دیجیتال مارکتینگ باید فردی باهوش، خلاق در حل مسئله، آشنا به اصول سئو، ایده پرداز، تحلیلگر و ماهر در کنترل پروژه و رهبری باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *